Positiiviset asiakaskokemukset syntyvät yhdessä

Riitta Fenander

31.12.2024

Mitä asunnon myyjät ja ostajat välityspalvelussa arvostavat?

Entä mistä saamme heiltä kiitosta?

On selvää, että erinomaisen asiakaskokemuksen muodostuminen on monitahoinen asia – tapahtuuhan asunnon myynti aktiivisessa kanssakäymisessä ja useimmiten tunnepitoisen asian ympärillä. Positiivisissa asiakaspalautteissamme toistuvatkin välittäjän ammattitaidon rinnalla usein juuri välittäjän ihmisläheisyys, yhteistyön sujuvuus ja mutkaton yhteydenpito.

Seuraavaksi tätä asiakasnäkökulmaa valottaa tarkemmin Riitta Fenander satojen toteutuneiden asuntokauppojen kokemuksellaan. Osalle asiakkaistaan Riitta on välittänyt uransa aikana useitakin koteja, ja joillekin toiminut myös seuraavan sukupolven luottokumppanina välitysasioissa.

”Pitkä kokemukseni on osoittanut, että asiakkaille erityisen tärkeitä tekijöitä ovat luottamus välittäjän ammattitaitoon sekä luonteva vuorovaikutus.

Välittäjän ammattitaitoon kuuluukin tietynlainen tilanteiden lukutaito. Jollekin asiakkaalle tilanteen tuomaa jännitystä voi vähentää välittäjästä huokuva rauhallisuus, toinen taas arvostaa rentoa keskustelua ja humoristisempaa otetta.

Asiakkailla on myös erilaisia toiveita viestinnän suhteen, joten välittäjän on hyvä selvittää ne heti yhteistyön alkumetreillä. Joku asiakas voi haluta säännöllisiä tilannepäivityksiä silloinkin kun mitään ei ole tapahtunut, toinen taas haluaa kiireensä keskelle vain tiedonannot oleellisista tapahtumista”, Riitta kuvailee.

Mistä asioista asiakkaat antavat kiitosta sinulle ja Westhouselle?

”Positiivista palautetta saan tyypillisesti välittömästä persoonastani, luontevasta yhteydenpidosta sekä sitkeydestäni. Välittäjän sinnikkyydellä onkin paljon merkitystä erityisesti hiljaisempien markkinatilanteiden aikana.

Lisäksi minua kiitetään rakennusalan asiantuntemuksestani. Olen rakentamiskokemusteni perusteella hyvin perillä alan määräyksistä ja talojen rakenteellisista asioista, mikä on eduksi erityisesti kiinteistöjä myydessä. Pystyn esimerkiksi usein vastaamaan mahdollisia remontteja koskeviin kysymyksiin sekä antamaan asiakkaille suuntaa antavan arvion remontin kustannuksista.

Westhousessa asiakkaat kertovat arvostavansa vahvaa brändiä ja hyvää mainetta. Myös luottamus nousee palautteissa selvästi esille – asiakkaat luottavat sekä välittäjiemme asiantuntemukseen että yritykseltä saatavaan taustatukeen”, Riitta kertoo.

 

***

 

Oletko asunnonvaihtoaikeissa? Ota yhtettä Riittaan, hän auttaa sinua kaikissa asunnonvaihtoon liittyvissä asioissa!

Riitta Fenander

Myyntiedustaja

040 770 8888

riitta.fenander@westhouse.fi

Ota yhteyttä

Avainsanat: